torsdag 5. juni 2014

KFUM 1 FIKK ET POENG TIL SLUTT!

KFUM 1 fikk et poeng til slutt i torsdagens serieoppgjør i hjemmematchen mot Ski. Marcus Junge smelte til fra 25 meter, og ballen gikk under deres keeper og i mål til utligning rett før slutt.

Dette var en match hvor prestasjon ikke var god, da ballen gikk for sent generelt, slik at motstanderen fikk alltid mange spillere på rett side, og vi plundret med å trenge gjennom et fysisk Ski-lag.

1. omgang har vi ballen mye, men virker generelt døde i trykket, men skaper 2 klare målsjanser ved Kevin Vargas, og Christoffer Kelle. Men som ellers i banespillet, var vi “døde” foran mål.
Ski på sin side er alene med keeper, men Martin redder med kroppen, etter slett forsvarspill fra Kåffa.

2. omgang ble stort sett et langt gjesp, der matchbildet er mye av det sammen. Kåffa har ballen mye på egen halvdel, og vi klarer ikke å forstå når det er kontring, da bevegelsene ikke var tilstede, og da måtte ballfører bruke mange touch på ballen, og til etter hvert ble det mange brudd for Ski.

Og, etter 20 minutter av omgangen kommer de etter oppspill i mellomrommet fri, og skuddet fra 25 meter, går upresset rett over hode på Martin i mål til ledelse for Ski.

I sluttfasen gjør vi formasjonsendring, med en spiss til, og er mer direkte. Dette skapte litt mer trykk, og vi fikk løftet spillet noe høyere, og det var slik scoringen kom, hvor som nevnt Junge får treff på strak vrist fra 25 meter, og det harde skuddet går under keeper, og i mål til utligning. Deilig !

Matchen ebber ut med 1-1, og vi skal faktisk være fornøyd med det poenget, da prestasjonen denne gang, ikke var god. Men, moral å hente opp til slutt, og få med seg noe er viktig. Bra !

Marcus Junge var banens klart beste beste spiller i denne matchen.

Kampfakta:
KFUM 1 – Ski 1-1 (0-0)
0-1 70 min Ski
1-1 89 min Marcus Junge

Kåffas lag:
Martin Bolstad
Mutasim Ahmed (Edvard Unsvåg 45 min)
Henrik L Knutsen
Steffen Veiby
Daniel Brevig (Mutasim Ahmed 15 min)
Kristoffer Refsdal
Marcus Junge
Kevin Vargas (Nicholas Bakkeli 35 min)
Roald Aas (Shahin Tahir 45 min)
Ola Brustad (Roald Aas 20 min)
Christoffer Kelle

Ståle

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar