torsdag 24. april 2014

STERK BORTESEIER FOR KFUM 1

Dagens Kåffa gutter - Shahin, Kevin, Henrik, Edvard og Kris.
Det ble en sterk bortseier til slutt 1-4 (0-1) i borteoppgjøret mot et ballskikkelig Bærum-lag på Kadett-tangen torsdag kveld.

1. omgang ble preget av 2 lag som ville spille fotball langs bakken, men defensivt var det masse å gå på, spesielt i 1 forsvarer-rollen, hvor man må opp på tuppa, frem med kroppen, og sidelengs jobbe inn mot ballfører.

Målsjanser ble skapt, og det ble tidlig ledelse ved Kevin Vragas, som helt alene dribler seg gjennom deres 4er, og trykker ballen i motsatt hjørne. Flott scoring. Men, omgangen kunne like gjerne vært Bærum 2 som ledet, da de hadde sine muligheter alene med vår keeper etter slett forsvararbeid i 1 mot 1 situasjoner.

I pausen ble det strammet opp på struktur defensivt i leddene, og mer trykk i duellspillet i 1 mot 1 defensivt.

Helt nytt lag entret banen i 2. omgang, og etter 15 minutter av omgangen, har Kevin Vargas ved to nye anledninger satt ballen kontrollert i mål, og dette etter gjenvinning defensivt høyt oppe i banen.
Her var standarden satt på defensivt arbeid, og vi var da nærmere hverandre med ball, og da ble det skapt målsjanser på løpende bånd, og midt i omgangen lager Kåffa 4-1 ved Kris på hode ved en corner.

Etter dette tar Bærum 2 over igjen, og har et vist trykk siste 15 minuttene, og reduserte en gang, slik at det ble en sterk bortseier 4-1 til Kåffa-gutta. Bra !

Læringen fra matchen er at vi må være mentalt med fysisk i starten av matchene, og ønske om å vinne ballen defensivt sammen som lag og ikke minst 1 mot 1, men offensivt viser vi pro på en fin blanding av possesion og gjennombruddshissighet, som var skapende, og scoret 4 mål.

Også nevne at gutta tok i mot tydelige beskjeder i pausen, og tok tak i det defensive i 2 omgang, også som førsteutfordrere, slik at LAGET løftet seg, og da fikk vi betalt offensivt også.

Totalt sett en fin borteseier, og vi gleder oss til 1. runde NM lørdag hjemme mot Fredrikstad.

Kampfakta:
Kadettangen
Bærum 2 – KFUM Jr 1-4 (0-1)
0-1 6 min    Kevin
0-2 51 min  Kevin
0-3 61 min  Kevin
0-4 69 min  Kris
1-4 81 min  Bærum 2

Kåffas lag:
Martin
Khang (Edvard 45 min)
Henrik L
Steffen
Mutasim (Khang 20 min)
Kris (Kevin 5 min)
Junge
Tobias B (Xavier 45 min)
Kevin (Nicholas 35 min)
Martin M (Shahin 45 min)
Kelle (Tobias 10 min)
  

Ståle

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar