mandag 8. september 2014

OK INNSATS MOT GODT LYN LAG FOR KFUM1 !

Innsatsen kunne man ikke klage på mot et godt Lyn-lag, da Lyn seiret 3-1 (1-0) over Kåffa søndag kveld i regnet på Kringsjå kunstgress. 

Gutta jobbet godt gjennom hele matchen, men måtte betale dyrt i krefter, da mange angrep for Kåffa, ble til kontringer for Lyn, som er avdelingens beste lag.

1. omgang tok Lyn tak i, og tempo var høyt, slik at vi fikk testet defensivt arbeid, og her er det mer enn godkjent, da Lyn slet med å trenge gjennom, men løsnet skudd ofte, som Preben Tollefsen i mål reddet ved flere anledninger.

Kåffa hadde også ballen, men overblikk i forkant, og for mange berøringer, samt dårlig bevegelse for ballfører, gjorde at Lyn fikk masse kontringer.
1-0 etter 28 minutter, hvor Lyn kommer rundt på sin høyre kant, og innlegget styres i mål foran mål.

Etter dette har Kåffa mange fine angrep, og ved et par anledninger kommer vi til avslutninger, og Christoffer Kelle er nære på.

Pause.

2. omgang bølger mer frem og tilbake, hvor begge lag er interessert i å holde ballen langs bakken, og Kåffa har ballen i lange perioder, vender spillet til rene 1 mot 1 uten sikring, men altfor ofte kommer vi ikke til innlegg, skudd, eller får avslutninger på mål.

Dette blir slitsomt å gang på gang måtte løpe hardt hjem etter balltap, og det koster krefter, samt at vi ikke er flinke nok til offensiv markering bakfra, og Lyn kontret ofte.
2-0 etter 67 min, hvor Lyn kontrer, kommer til innlegg igjen, og vi styrer innlegget i eget mål. Surt.
3-0 etter 73 minutter etter en corner for Lyn, og andre-ballen faller 2-3 meter foran mål, og her er Lyn agressive, og dytter inn 3-0.

Etter dette løfter igjen gutta spillet opp på deres halvdel, og kommer til dødballer, og noen innlegg, og får betalt..
3-1 etter 85 minutter, hvor Edvard Unsvåg slår et innlegg bak deres 4er, Christoffer Kelle karngler seg fri på bakre stolpe, og setter ballen under deres keeper. God prestasjon Kelle !

Matchen ebber ut med 3-1 til Lyn, som man følte var et hakk bedre hele veien, men gutta skal ha ros for god innsats i en match som tempo, og trykket var høyere enn i de andre matchene totalt på 90 minutter. Gir seg ikke i underlege, jobber hardt for laget, men må gi tapt for en litt bedre motstander denne gang.

Preben Tollefsen, og Christoffer Kelle var best på et Kåffa-lag som jobbet godt sammen ved defensive omstillinger.

Kampfakta:
Kringsjå kunstgress
Lyn – KFUM 1 3-1 (1-0)
1-0 28 min Lyn
2-0 67 min Lyn
3-0 73 min Lyn
3-1 85 min Christoffer Kelle

Kåffas lag:
Preben Tollefsen
Edvard Unsvåg
Henrik L Knutsen (Jonas T Røine 10 min)
Khang Troung
Jonas T Røine (Mutasim Ahmed 45 min)
Marcus Junge
Martin Møller (Håkon Stavrum 45 min)
Kevin Vargas
Anders Storm (Nicholas Bakkeli 30 min)
Roald Aas
Christoffer Kelle

Ståle

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar