torsdag 21. august 2014

PANGMATCH PÅ NYE KUNSTGRESSET FOR KFUM 1 !

Kveldens mann - Edvard Unsvåg
KFUM 1 gjorde en pangmatch, og viste seg fra sin beste side, spesielt offensivt, da Bærum 2 ble slått 6-1 (3-0) på nye Ekeberg Kunstgress torsdag kveld.

KFUM 1 tok tak i matchen fra start, og ballen gjorde jobben, slik at vi fikk mye plass og spille på, og når viljen til defenisvt arbeid er på plass, styrte Kåffa dette i 1. omgang.
Spesielt vendinger motsatt mot etablert, og overtall, gjorde at vi skapte muligheter etter gjennombrudd, og innlegg.

1-0 etter 21 min, hvor Martin Møller slår et fint innoverskrudd frispark fra høyre korridor, og Khang Troung dytter inn sin egen retur til fortjent ledelse.
2-0 etter 28 min, hvor Edvard Unsvåg gjør det meste selv etter en vending, og han setter fart, tørr å utfordre, drar seg innover i banen inne i 16 meteren, og scorer på nærmeste hjørne i sin egen 45 grader med ball. Flott scoring.
3-0 etter 43 min, hvor det er kombinasjoner ute på kanten, midt på deres halvdel, plutselig stikker Christoffer Kelle inn i bakrom, dette ser Edvard Unsvåg, og spiller Kelle fr, som lobber over keeper og i mål.

En fin omgang, hvor Bærum 2 skaper sin mulighet på en dødball, på 2-ballen.

Totalt sett en 1. omgang, hvor Kåffa styrer.

2. omgang starter med et voldsomt tempo, og begge lag vil fremover på banen, slik at kontringene til begge lag, fikk mye rom å boltre seg i.
Kåffa tilriver seg igjen initiativet etter en jevn start, og doblingene på kantene, samt driblinger på kant, ble veldig skapende for oss. Løpene uten ball på rom, utløste fine pasninger til brudd ofte.

4-0 etter 59 min, hvor Steffen Veiby fosser ballen i mål inn på bakre stolpe, på en godt slått corner fra Roald Aas.
4-1 etter 68 min, hvor de scorer på første stolpe på corner.

Etter dette er det virkelig morsomt å se et Kåffa-lag som eide ballen i store perioder, og kommer flere ganger helt gjennom, og er alene med keeper, etter oppspill sentralt, vendinger, eller etter mange overtall på sidene.
Dette skulle betale seg også..

5-1 etter 77 min, hvor Roald Aas dribler seg fri på venstre, slår en 45 grader ball ut til Kelle, som fra 17 meter, plasserer ballen i motsatt hjørne. Nydelig scoring.

6-1 etter 85 min, hvor mange fine og hurtige kombinasjoner på høyre, gjør at Elias Fallgren kommer skrått alene med keeper, og setter den kontant inn i nærmeste hjørne.

Totalt sett en pangmatch for KFUM 1, som tidvis spilte opp mot sitt beste, spesielt det offensive satt bra. Skaper 11 målsjanser, og scorer på 6 er effektivt også.
Morsomt å se laget i denne matchen, og hold trykket oppe fremover gutta !!!

LAGET presterte igjen godt sammen, med Edvard Unsvåg ett lite hakk foran, og mange av spillerne kom langt opp mot sitt beste, og når innsatsen og det taktiske satt i tillegg, bygger dette laget videre på potensialet...

Kampfakta
Ekeberg Kunstgress
KFUM 1 – Bærum 2 6-1 (3-0)
1-0 21 min Khang Troung
2-0 28 min Edvard Unsvåg
3-0 43 min Christoffer Kelle
4-0 59 min Steffen Veiby
4-1 68 min Bærum 2
5-1 77 min Christoffer Kelle
6-1 85 min Elias Fallgren


Kåffas lag:
Preben Tollefsen
Edvard Unsvåg
Henrik L Knutsen
Steffen Veiby
Daniel Brevig (Mutasim Ahmed 45 min)
Khang Troung
Markus Junge (Tinius Berntsen 35 min)
Kevin Vargas (Nicholas Bakkeli 35 min)
Martin Møller (Anders Storm 30 min/Elias Fallgren 15 min)
Christoffer Kelle
Roald Aas (Kevin Vargas 5 min)

Ståle

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar