mandag 20. oktober 2014

KFUM AVSLUTTET MED STERK BORTESEIER PÅ FØYKA!

KFUM 1 avsluttet sterkt med borteseier 2-4 (1-2) mot Asker 2 på Føyka kunstgress mandag kveld. Christoffer Kelle med hat-trick, og Kevin Vargas scoret målene for Kåffa.

Dette var en bølgematch, hvor 1. omgang var god spillemessig offensivt, og matchbildet snur fysisk etter at vi gikk opp til 1-3 tidlig i 2. omgang. Da viste sesongens yngste Kåffa juniorlag seg som vinnere, tok fighten, og vant til slutt fortjent. Lærerikt.

1. omgang var en omgang hvor Kåffa styrer mye, og klarer å holde i ballen til bevegelsene utløste pasningene fremover i banen, og virket trygge bakover, men konsentrasjon er viktig i denne idretten, da det kan skje noe defensivt raskt.

0-1 etter 12 minutter, hvor Christoffer Kelle presser deres keeper på deres tilbakespill, og rett og slett vinner ballen, og fra skrått hold, setter ballen i tomt mål. Bra pressmål Kelle !

1-1 etter 16 minutter, hvor vi er snille inne i 16 meteren vår, og de får vende opp, og fra 12 meter, setter de inn utligningen helt borte i hjørnet.

1-2 etter 36 minutter, hvor Kelle plukker opp en 50/50 ball i bakrommet, stormer mot mål, og blir dratt i trøya/felt innenfor 16 meteren, og får korrekt straffe. Kelle setter den selv enkelt i mål til ny ledelse.

Omgangen var som nevnt Kåffa sin, og det kunne fort kommet flere mål, etter godt spill gjennom midten, og løpene truet bakrom, og med litt med besluttsomhet, scores det fler mål.

2. omgang startet som den første, at Kåffa styrte spillet, og vendingene kom raskt til overtall på motsatt side til rene 1 mot 1, og da kommer innlegg, og motstanderen må felle oss, dermed flere dødballer..

1-3 etter 54 minutter, hvor en dødball fra Kevin i venstre korridor møtes av en Kåffa-spiller, keeper redder bra, men på returen setter Kelle inn sitt tredje for dagen.

Nå endrer matchen fysisk matchbilde, og Asker 2 jobber seg med fysisk trykk inn i matchen igjen.
2-3 etter 71 minutter, hvor de slår en lang dødball fra midtbanestreken som daler ned på bakerste stolpe, og de header inn redusering helt umarkert. Spenning igjen...

Men, når tar disse spennende unge gutta med 4 stk 98-spillere, og resten av den unge gjengen fysisk tak, og fighter i duellene, tar og forstår at nå må det spilles enklere fotball med opp på toppleddet med ballen, og komme etter, og får betalt...

2-4 etter 89 minutter, hvor Kåffa tackler sentralt på midtbanen, og setter opp Kevin Vargas som har startet i bakrommet, og alene med keeper, setter han den kontant i nettet.
Matchen over, og gutta viste vinnerglede når dommeren blåser av matchen. Bra !

Dette var morsomt å se at disse unge gutta igjen viser vinnerkultur, og drar i land en ny LAGSEIER, denne gang på bortebane. Herlig gutta !!!

Kampfakta G19 1 div
Føyka kunstgress
Asker 2 – KFUM 1 2-4 (1-2)
0-1 12 min Christoffer Kelle
1-1 16 min Asker 2
1-2 36 min Christoffer Kelle (Straffe)
1-3 54 min Christoffer Kelle
2-3 71 min Asker 2
2-4 89 min Kevin Vargas

Kåffas lag:
Martin Bolstad (Preben Tollefsen 45 min)
Mutasim Ahmed (Jonas T Røhne 15 min)
Olav Mølseter (Martin Møller 10 min)
Daniel Brevig
Jonas T Røhne (Markus 98 – 45 min)
Martin Møller (Håkon Stavrum 45 min)
Markus Junge
Nicholas Bakkeli (Kevin Vargas 45 min)
Ferdinand Ådlandsvik
Roald Aas (Shahin Tahir 35 min)
Christoffer Kelle

Ståle

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar