lørdag 8. februar 2014

LÆRING-SEIER FOR KFUM JR1 MOT ASKER!

Det ble en læring-seier mot Asker lørdag på KFUM Arena for juniorene iht Ståles kommentarer, da de vant 2-1 (1-0) i en jevn batalje mot et bra Asker lag.

Læring - fordi det er ikke alle fotballmatcher som går på skinner offensivt, men den defensive viljen og arbeidskapasiteten ble avgjørende denne gang, og det er læring det også - bra!

Defensivt var det som nevnt OK struktur som en enhet i laget, og viljen omstilling/gjenvinning blir bedre og bedre. Det betydde i dag at vi var ofte på rett side, og slapp motstanderen kun til tre (3) målsjanser imot.

Offensivt er det mye å gå på i dag i forhold til bevegelser med rom og vinkler, og ned med antall berøringer pr spiller, slik at man oppfatter disse bevegelsene. Dette henger sammen, og det er bevegelsen som utløser pasningen ut av skygger, og da er det viktig at ballfører ser mye opp tidlig.

2-0 målet var et godt eksempel på gode bevegelser og samhandling, da vi spiller opp fra Martin som sideback til Ola som kant; han spiller inn på Xavier som vender opp som spiss. Xavier spiller Kevin som allerede har startet som motsatt kant i bakrom, og er plutselig alene med keeper - passerer ham og setter ballen i tomt mål - vakkert angrep gutter!

God laginnsats og viljen til å jobbe for hverandre var toneangivende denne gang, og kampens beholdning.

Kampfakta:
KFUM Jr - Asker 2-1 (1-0)
1-0    1 min  Roald Aas
2-0  58 min  Kevin Vargas
2-1  80 min  Asker

KFUMs lag:
Martin (keeper)
Edvard
Olav (Khang 45 min)
Steffen (Junge 15 min)
Peder
Tobias (Magnus 45 min)
Rasmus (Tobias 20 min)
Junge (Ola 45 min)
Roald (Xavier 45 min)
Kevin
Martin M


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar