søndag 9. februar 2014

FORTJENT SEIER FOR KFUM JR2 MOT NESODDEN!

KFUM Mjr 2 møtte lørdag ettermiddag et rent 97 lag ute hos Nesodden, bestående av fjorårets G16 tropp. Nesodden troppen trener som oss fire ganger pr uke og satser videre opp i junior, så et fint utgangspunkt som motstander til våre gutter denne dagen.


Glenn uheldig og skadet seg på morgenkvisten og Nico syk, så hjelpetrenere Erik og Kjetil tok sammen ansvar for kampen, med materialforvalter Per på plass også på Nesodden etter en økt på morgenen med Jr 1. Godt også å ha med Erik tilbake på sidelinja med gutta etter et sykefravær en periode.

Rapport fra Kjetil;
Kåffa gutta styrer spillet fra start og setter inn både 1-0 ved Robin etter 10 min før Mutasim putter på til 2-0 i halvveis ut i omgangen, og føler oss komfortable og sikker på seier borte i dag. Imidlertid slipper vi oss litt ned igjen i en periode selv om vi fremdeles styrer spillet; kommer ikke så godt opp i duellene og gir Nesodden for mye tid.

Nesodden benytter perioden til å redusere to ganger og vi gå til pause med unødige 2-2. En peptalk i pausen med fokus på gjenvinning og 2-touch med fart i kula, gir oss en merkbar økning på banen når vi går ut i andre omgang. Backtash bruker farten i beina og med en god gjennomløping setter gir han oss igjen ledelsen, og vi styrer igjen banespillet.

Har mange gode sjanser nå med gode spillkombinasjoner og følelsen av å kunne ta hjem dette blir stadig sterkere, når vi styrer det meste på banen. Robin ser at Nesoddens keeper er litt ute av posisjon og setter flott inn 4-2 med en lavt og hardt skudd i hjørnet fra 25 meter med 7 min igjen av kampen.

Ros til Preben bakerst som står en god kamp og får vist seg frem godt. Sikker bak og viser spentstighet i ulike inngrep gjennom kampen.

Gratulerer med seier til gutta i årets første kamp, solid i store deler av kampen - og til og med hjemmelagets supportere gratulere oss med en svært fortjent seier.

Kampfakta
Nesodden - KFUM 2-4 (2-2)

1-0  KFUM 10 min, Robin
2-0  KFUM 25 min, Mutasim
2-1  Nesodden 35 min
2-2  Nesodden  40 min
3-2  KFUM 75 min, Backtash
4-2  KFUM 83 min, Robin

KFUMs lag:
Preben
Backtash
Sahin
Magne
Jonas B
Jonas TR
Herman
Sebastian
Eilif
Mutasim
Huan
Jemal
Pål
Marius
Robin

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar