lørdag 1. mars 2014

UJEVNT MOT NORDSTRAND!

Ståles rapport:
Matchen mot Nordstrand lørdag for juniorlaget, som endte med tap 2-3 (1-1), ble en ujevn affære, i en jevn match til det gjenstod 15-20 min, da det svingte i prestasjonene mot en ballsikker motstander.

Innsatsen er helt ok, men ballbehandling og utholdenhet, ble satt på prøve denne gang mot en god motstander.

Defensivt helt ok struktur i et noe lavere press, mens det høye presset må opp igjen med mer frekvens i løpingen sideveis, og omstillingene må tilbake som i forrige matcher. 1 mot 1 også må kroppene frem og brushe oss opp, slik at vi vinner mer rene dueller, spesielt i sluttfasen, når kreftene ble mindre. Kommunikasjon tidlig er også en utfordring.

Offensivt ok med frispill bakfra og noen flotte kontringer, hvor ballen blir slått opp på diamanten, som vender opp, og utfordrer deres bakre 4'er. Men, selve ballbehandlingen må opp flere hakk, da vi fikk mindre tid denne gang, og da må overblikket opp raskere, samt ta valg raskere med mindre ballberøringer. For mange hadde for mange ballmist, og masse balltap generelt, gjorde at kreftene ble brukt opp på å fa tak i ballen igjen. Dette er slitsomt i fotball !

Dette ble slitsomt, og kreftene ebbet ut siste delen av matchen, og her har vi læring fra matchen, at vi må bruke færre berøringer generelt offensivt, slik at vi skaper rom raskere for hverandre. Se mer på hverandre, og ha større overblikk som fokus.

Kristoffer Refsdal utmerket seg spesielt på dagens Kåffa-lag, med defensiv frekvens, samt går foran med sin atferd og prat i laget.

Vi jobber videre...


Kampfakta:
KFUM Jr – Nordstrand 2-3 (1-1)
1-0 29 min Nordstrand
1-1 34 min Robin Taylor
2-1 59 min Rasmus Hindrichsen
2-2 74 min Nordstrand
2-3 81 min Nordstrand

Kåffas lag:
Martin Bolstad (Nicolai Olsen Langfeldt 45 min)
Edvard Unsvåg
Steffen Veiby
Khang Troung
Mutasim (Henrik Longva 65 min)
Kristoffer Refsdal
Martin Møller
Kevin Vargas
Tobias Berntsen (Bachtash 45 min)
Rasmus Hindrichsen

Robin Taylor (Xavier Hedfors 25 min – Tobias Berntsen 20 min)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar